måndag 27 april 2015

Fixa och dona

Plötsligt kommer en dag av hypereffektivitet och jag har hunnit svara på mail, städa badrummet, starta tvättmaskinen, handla, torka av i köket, plocka ur diskmaskinen innan 10-kaffet. Just nu står mjölken i micron för att kunna bli fil sen och i eftermiddag ska jag åka till IKEA. Uppenbarligen har jag hunnit blogga också.

Något jag har funderat på är varför vissa dagar blir såhär och andra dagar orkar man knappt upp ur sängen och när man väl är ur den masar man omkring i mjukisbyxor, dricker kaffe och kollar tv-serier hela dagen. Varje uppgift utöver detta känns som att bestiga ett berg och man måste muta sig själv med att få köpa choklad för att man ska gå och handla.

Sömn och stressnivåer är så klart bidragande orsaker. Ibland tror jag att vädret är viktigt, men inte dagens väder, utan gårdagens. Var det fint väder igår är jag piggare och gladare idag, men var det trist väder igår blir jag tröttare och mer omotiverad idag. Det bästa vore ju om jag visste hur det fungerade så att jag i bästa fall kunde optimera formen inför viktiga saker, eller åtminstone kunde förutsäga vilken slags dag det skulle bli och planera utifrån det.

Är det bara jag som är så här upp och ner, eller är det fler?

1 kommentar:

  1. Det är fler... Du kan nog inte bara skylla på ärftlig belastning heller.

    SvaraRadera