torsdag 9 april 2015

Jobb på G!

Jag är helt slut i huvudet. Jag har varit på jobbintervju. I Fairfax, VA. Det går metro dit. Jag har aldrig inte fått ett jobb jag har intervjuat för. Jag vill inte att det här blir det första. Jobbet verkar väldigt spännande och företaget är intressant. Jag har skrivit mina tack-brev. Nu är det bara vänta som gäller. Jag är inte så bra på det.

Jag har intervjuat med sex olika personer, så troligen behöver jag inte komma in för fler intervjuer utan de kan ta ett beslut utifrån det här. Det var bara en som jag kände noll personkemi med, men det vägs väl upp av att en annan var extremt positiv och verkade kunna anställa mig på fläcken om det bara var hans beslut. Förhoppningsvis får jag svar i mitten på nästa vecka men har blivit lovad att det ska ta max två veckor. Det beror på när de alla har möjlighet att samlas och diskutera. Hoppas det går fort. Jag har så svårt att motivera mig att söka andra tjänster under tiden. Dessutom vore det så klart roligare att åka till NY med mamma nästa vecka istället för att gå på jobbmässa. Beslut nu, tack!

4 kommentarer:

  1. Jättespännande! Vi håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sex personer? Oj, spännande, då är du troligen tämligen intressant för dem. Jag håller tummarna och korsar fingrarna för att det ska gå bra för dig!

    Hoppas att ni kan åka till New York. Jag sprang på en lite intressant sak. Det är fritt inträde till Met Art Museeum. Deras inträde är bara en rekommendation, värt att veta om ni skulle ha vägarna förbi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om inte annat ska de nog kunna göra en bedömning utan fler intervjuer. Tack för ditt stöd!

      Åh, det kan ju vara bra att veta – toppen!

      Radera