onsdag 15 april 2015

Gyllene Enhörning lastad med dim sum

Kvällen börjades i Little Italy som snart övergick i China Town. Här lyckades jag lura i mamma att vi skulle äta dim sum med bland annat dumplings till middag. Det är nämligen kinesisk mat som jag uppskattar och som hon aldrig provat innan. Vi hittade en restaurang som hette The Golden Unicorn – vem kan motstå ett sådant namn? – och som var helt okej. Mamma var nöjd med sin första dim sum-upplevelse och prisade det gröna teet. Själv har jag ätit bättre, men det var helt trevligt. Det viktigaste var väl att vi blev mätta och att morsan inte blev helt avskräckt.

Efteråt gick vi och tog en öl på ett mycket trevligt ställe med många goda öl på tapp. Efter att ha gett bartendern/servitören en kort beskrivning av vad för öl vi gillar fick vi rekommenderat var sin öl som passade visade sig passa perfekt. Har ni vägarna förbi tycker jag ni ska gå hit. Church Publick hette stället och jag gissar att namnet kommer från att det ligger vid Church Street snarare än någon religiös övertygelse.

Sedan rumlade vi så sakterliga hem genom den ljumma kvällen. Helt ärligt så verkar New York sova ungefär lika mycket eller lite som andra storstäder. Och då var klockan ändå bara strax efter nio. Mysigt var det i alla fall. Bara lite Paris-syndrom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar