tisdag 14 april 2015

På plats i stora staden

Mamma och jag har åkt till New York idag! Jag borde egentligen gå på jobbmässa på torsdag men jag orkar inte bara sitta hemma och vänta på besked om jobbet jag intervjuade för förra veckan. Mamma hade ändå bokat ett dubbelrum i förhoppningen att jag hade möjlighet att hänga på så jag tog chansen. Om ni kallar mig oansvarig tar jag det som en komplimang för jag har så många fler gånger fått höra att jag behöver släppa loss, slappna av. Well, det här är jag som släpper loss. Att vanka av och an hemma i väntan på att höra tillbaka är pest. Och att mamma och jag får dela våra första gången i New York händer bara en gång.

Vi har idag åkt buss och kom till stan på eftermiddagen. Sen har vi vandrat om kring, kollat på parker och höghus samt ätit en jättegod middag. Vi hittade ett koreansk-inspirerat ställe som hade happy hour – mycket prisvärt, mysigt och gott!

Nu är vi tillbaka på vandrarhemmet vid Union Square. Det är enkelt men trevligt. Enda nackdelen är nog ett rätt långsamt internet, så vi får se hur det blir med bilderna här på bloggen. Annars får det bli en bildbomb här på fredag när jag kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar