söndag 26 april 2015

Podcasts

När jag tänker att jag ska blogga varje dag blir jag plågsamt medveten om hur mycket mitt liv upprepar sig. Lördagslunch med polarna och nya stickprojekt. Planera och laga mat, kanske testa något nytt. Jag tänker att ni idag skulle slippa höra det och istället få ta del av några av alla de pod-casts jag lyssnar på, för att hålla hjärnan aktiv när allt för trista aktiviteter står på schemat.

Fantastisk Podd: Fantacy, SciFi- och skräckförfattare på svenska i Sverige och Finland pratar om skrivande, böcker, våndor och vändor i sina och andras världar.

Rätt avigt: Fem goda vänner som pratar stickning och annat livsviktigt. En hel del roliga stickspår och det perfekta sticksällskapet.

Stil i P1: De spinner trådar genom ekonomi, psykologi och samtidshistoria genom att berätta om människor som påverkat vår stil. Kläder och mode sätts i ett historiskt sammanhang och ofta lyftas personer som ignorerats i andra sammanhang.

Nöjer ni er med musik i öronen, eller har ni några egna favoritpoddar att tipsa om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar