söndag 1 februari 2015

Spelkväll och ringfundering

Tio personer, fem spel, tre påsar chips, lika många familje-pizzor, två påsar finsk Dumle och ett antal öl i en lägenhet i Silver Spring – det är vad vi kallar en bra spelkväll. Det är också vad som hände igår. Shadow Hunters var ett av de fem spelen och ett som jag inte spela tidigare. Det var kul och kanske får stå på önskelistan till någon gång i framtiden. För vi behöver ju verkligen mer spel. Vi var en grupp om fem som spelade och det lönar sig kanske att vara något fler. Vi lyckades även klara av Catan, Robo Rally, Star Muchkin och Ticket to Ride. Vi var dock överens om att vi får göra det här igen! Räknas det här som kultur? Nästa vecka ska jag inte på jobbseminarium lördag morgon så då blir det nog ett museibesök istället.

Dagens stora frågan för idag är: vad ska jag skriva i min ingenjörsring? Jag har redan förkastat förslaget "Ylva Lindberg F 2008-2014" för det är tråkigt. Jag vet vad jag heter och när jag läste står både på diplomen och i CVt. Så vad ska det stå istället? Något peppigt, som jag kan titta på när jag känner att jag inte klarar av mer, något som får mig att tro på min förmåga och orka lite till. En begränsning är antalet tecken: 27 inklusive mellanslag. Så vad har ni för förslag? Bring'em on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar