måndag 9 februari 2015

Majväder i februari

Vilken söndag! Vi började dagen med sovmorgon för att sedan åka och käka brunch med några kompisar. När vi kom därifrån påminde vädret om en fin, svensk maj-dag och resten av eftermiddagen spenderas i solen på en takterass. Temperaturen kröp upp mot 20°C. Det är okej att vara avundsjuk.


Så det gör inget att det idag är grått och trist. Jag ska bara vänja mig vid att det kan pendla 20°C upp eller ner på ett dygn.

På jobbsökningsfronten så har jag idag haft ett givande samtal med en (annan) Chalmers-alumn. Karin Markides ska tydligen komma hit och snacka med typ ambassadören i slutet av februari och de behövde någon ung och rask person (mig till exempel) som kunde hjälpa till. Inget bestämt än men det lät väldigt lovande. Bra med kontakter. Eventuellt hade de en position öppen på CDM Smith också så Charlie har snackat in mig där. Dessutom har jag lyckats dammsuga. Heja mig!

3 kommentarer:

  1. Ja det låter toppen både söndagen och de olika projekt som är på gång!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Sollan. Passa du på att dammsuga. När du sedan har jobb är det kanske längre ner på priolistan. 😀

    SvaraRadera