fredag 20 februari 2015

Hur Disney påverkade mitt yrkesval

Jag återupplivade en barndomstradition och kollade på Disneys Svärdet i stenen när jag var hemma sjuk. De hade den i kyrkans videotek där mamma brukade låna barnfilmer på VHS till mig när jag var hemma sjuk.

Nu är jag såg om den i såg jag varför jag tycker det är så roligt med automation. Kolla in klippet här. Automatisera processen så går vi ut och gör något rolig istället medan jobbet gör sig själv. Perfekt ju!


Många andra brukar prata om biblioteket i Skönheten och Odjuret, och visst, det är ju hemskt fint. Med lite automation på allt trist måste-göra så får man massor av tid över att spendera till exempel i ett bibliotek.

2 kommentarer:

  1. Vad är det som de säger? När vetenskapen är tillräckligt avacerad går den inte att skilja från magi?

    SvaraRadera