onsdag 18 februari 2015

Du måste va sjuk! Sjuk, sjuk, sjuk.

Igår var NASA stängt på grund av snö och kyla (om jag gick in på detaljer skulle ni tycka det var patetiskt) så Johan var hemma. Själv har jag blivit sjuk. Inte allvarligt, bara en förkylning, men trist ändå. Så Johan fick pyssla om mig. Det blev såklart semlor och kycklingsoppa. Idag är jag hemma sjuk själv så jag kollar på Svärdet i Stenen. Det är det man gör när man är hemma och sjuk.

Eventuellt ska jag försöka förbereda mig inför några olika jobbmässor också, en är till helgen och en är veckan efter det. Dessutom ska jag försöka definiera mitt drömjobb. Jag har fått ta del av olika frågor man kan ta ställning till angående företaget, ens arbetsuppgifter och framtidsutsikter.

Vad tycker ni föresten om KTH's nya kampanj för att locka fler tjejer? Själv brukar jag vara skeptisk till initiativ som syftar till att locka kvinnor, eftersom det oftast går ut på att göra materialet rosa och dumförklara en. Det här känns mycket mer fräscht. Så grattis till KTH! Världen behöver fler kvinnor inom ingenjörsyrkena. Jag hoppas det går vägen.

5 kommentarer:

  1. Svärdet i stenen när man är sjuk, det måste vara kuckelemuchmedusin. Men när kollande du på den första gången? Kan jag få tips om var man kan se den?
    MammaAnna, som försöker bota en förkylning

    SvaraRadera
  2. Ojdå krya på er båda två!
    Gott med kycklingsoppa och semlor - mums!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är frisk, jag var bara hemma för att NASA var stängt.

      Radera
  3. Jag trodde Anna var förkyld...

    SvaraRadera