fredag 6 februari 2015

Från huvudstad till huvudstad

Johans kollega har en kompis som jobbar som elektroingenjör på CDM Smith, ett ingenjörskonsultföretag. Idag for jag till Annapolis, Marylands huvudstad, för en fika med honom.

Jag hade tänkt att jag skulle kunna få veta lite mer om hur det är att arbeta på CDM Smith, vad de behöver för folk och förhoppningsvis göra ett gott intryck så att han skulle tänka på mig nästa gång när de behöver en ny ingenjör. Han var mycket hjälpsam, och förutom att försöka hitta en plats för mig på CDM så fick jag mycket konkret feedback på min CV och bra jobbsökningstips i övrigt. Jag hade bett om 20 min av hans tid och fick en och en halv timme. Yay!


Dessutom fick jag tid att ta en liten promenad i Annapolis innan jag klev på bussen tillbaka. Det är en mycket charmig liten stad. Små söta hus i glada färger och en hamn med lyxiga båtar. Jag kan förstå varför man bor här. Ingen metropol men en trivsam plats vid havet. Havet!



Dagen avslutades dock i en annan huvudstad – Washington DC – med öl och burgare tillsammans med Johan. Mums!

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig och trivsam utflykt. Good luck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var mysigt. Vädret kunde varit bättre men man kan inte få allt. Kanske blir den en båttur framåt våren. Tack!

      Radera