lördag 14 februari 2015

Asiatisk matbutik ftw!

Meh, alla hjärtans dag. Här hemma gick diskussionen ungefär så här:
– Borde vi fira?
– Hur då?
– Vi har ju orkester och jobbseminarium på förmiddagen.
– Vi kan ju äta middag. För det gör vi ju inte alla andra dagar.
– Det blir bra.

Men detta var innan jag besökt den asiatiska matbutiken, H-mart. Den är en skänk från ovan till alla i USA som tycker om mat. En stor och välsorterad frukt- & gröntavdelning, en jättestor fiskdisk och massor av roliga matvaror, främst från Ostasien, allt till helt överkomliga priser. Jag hade bara med mig en tygkasse när jag åkte dit, för jag tänkte att den var ungefär lika stor som den asiatiska butiken på Västra Hamngatan i Göteborg. Jag kom därifrån med två fullproppade kassar. Tur att de säljer kassar i affären.



I går fick vi stek makrill med dillsås och potatis. I kväll får vi sommarrullar med gitto-sås, wakame-sallad (som vi är stormförtjusta i) och till efterrätt – rabarberpaj! Rabarber liksom! Och makrill! Dessutom köpte jag persikor, kryddor som var mycket rimligare prissatta än på Giant, rödbetor, roliga svampar (dvs matsvamp som inte är champinjon, få inte för er något) och udon-nudlar. Mums!


2 kommentarer:

  1. Så gott och trevligt! Något vi kanske kan handla på tillsammans om ett par månader?

    SvaraRadera