onsdag 23 september 2015

Svensk sill på tyskt café

Hittills går det bra med påven. Jag kom faktiskt till jobbet ovanligt snabbt i morses, på grund av tur med bytena. Jag noterade också att det finns t-tröjor med påven på att köpa här.

Igår innan kören hade jag rätt mycket tid så jag lyxade till det med middag på Café Mozart. En tysk pub/restaurang/café/matbutik/kondis i DC. Mycket gott och trevligt, även om jag avstod från öl den här gången. På väg ut kikade jag lite i butiken och vet ni vad? De har Klädesholmens senapssill. För er som inte känner till denna eminenta sill så kan jag berätta att det är den bästa senapssillen. Efter att ha provat den kommer all senapssill du äter bara inte vara som Klädesholmens. Jag önskar att jag vetat detta till midsommar. Well, bättre sent än aldrig. De hade dessutom (rätt dyr) mjukost och kalles kaviar. Och en massa tyskt så klart. Jag får bestämt gå hit igen, kanske med Johan i sällskap?

Tysk mat är god men inte så snygg så istället för en bild får ni föreställa er hur gått det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar