tisdag 22 september 2015

Påven, kunde du inte besöka typ inre Arizona eller nåt istället?

Min chef har nackspärr och är inte på kontoret.

Påven är på besök i DC och det förväntas störa ut stora delar av trafiken i stan -- biltrafik såväl som kollektiv dito, i ett par dagar. Jag har körrep i kväll och tänkte inte bli försenad. Tur att chefen inte är på kontoret så jag kan smita iväg lite tidigare idag.

Metron här är en anledning till att jag nog inte vill bo kvar här "för alltid". Det finns två websidor, utöver den officiella, för att kolla hur den går. Den ena heter "How fucked is the Metro", de andra "Is the Metro on fire". Japp, de är berättigade båda två. Och för detta betalar jag motsvarande 500 SEK i veckan. Precis -- i veckan. Tur att jag gillar att sticka. Mycket stickat blir det.

På en lite mer positiv not så kan jag berätta att jag har engagerat mig i fund raising för US Friends of Chalmers. Här i USA får man schyssta skatteförmåner om man donerar pengar (istället för att betala skatt bestämmer man själv vart pengarna ska gå, typ). Det kan vi tycka vad vi vill om men nu är det som det är och vi tycker de ska skänka pengar till forskning på Chalmers eller till stipendier för amerikanska studenter att göra sin mastersutbildning på Chalmers. Vi får se hur det går. Jag tror det kan vara lärorikt i alla fall.

Uppdatering: Något har tagit initiativ till en namninsamlig för att påven ska välsigna metron under sitt besök. Vi är desperata nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar