tisdag 4 augusti 2015

Så mysigt ett kontorslandskap nu blir

För 8 veckor sedan fick jag några sticklingar av en arbetskamrat. De växte inte så bra på hennes rum utan fönster och jag behövde något för att piffa upp mitt skrivbord i kontorslandskapet.

Under de här veckorna har de rotat sig riktigt bra och när jag var på IKEA igår köpte jag krukor. Nu på morgonen tog jag med mig både krukor och jord och se så fint det blev!

Eventuellt sprider jag ut dem lite mer nu när fotosessionen är över. Jag funderar också på att skriva ut några bilder av fina svenska landskap på lite tjockare papper och sätta upp. Vad gör man inte för trivseln?
Här på kontoret har folk ändå lite av varje på sina skrivbord. Vissa mer än andra så klart, men några små plastfigurer eller prydnadssaker, en tavla eller två, någon blomma. Så klart har de som bor i kontor mer än oss som bara har ett skrivbord. Bilder på barnen och så vidare.

På ÅF hade vi precis flyttat in när jag var där så det var inte så mycket grejer. Dessutom fick man inte ha med sina egna växter eftersom de kunde sprida ohyra till de växter som hyrdes in. Men då fanns det ju i alla fall något.

Hur är det på ert jobb? Har ni pyntat mycket? Eller har ni någon kollega med hejdlösa mängder tingeltangel?

2 kommentarer:

  1. Trevligt det ser ut. Vill du ha en fototavla?
    MammaAnna

    SvaraRadera
  2. Fint har du gjort det!! Jag har pausat från jobbet i sex veckor ... Om jag hinner kan jag ta en bild nästa vecka. Men det blir nog hektiskt att komma igång skulle jag tro.
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera