fredag 21 augusti 2015

Nu är det bara att vänta

Provsjungning igår igen. Rätt nöjd med hur jag presterade på gehör, tonhöjd, avistaläsning och så vidare. Eventuellt hade jag lite platt klang pga nervös och den torra AC-luften jag andas dag och natt har gjort mig lite öm i halsen. De skulle återkomma under veckan och de som var intressantast skulle få provsjunga med kören under repet nästa vecka.

[här finns inte en bild för det regnade och jag ville inte vara ute och bli blöt längre än nödvändigt]

Det verkar vara en väldigt trevlig och social kör. De sjunger bara profan musik. Mest västerländskt klassiskt men skojar gärna till det med ett jazz-stycke också i nästan varje konsert. Eklektiskt, kallade dirigenten deras repertoar. Spännande, eller hur?

Innan det var min tur satt jag utanför och väntade lite tillsammans med tre från kören och några andra som också var tidiga (eller i tid, eftersom de var lite sena med provsjungningarna). Vi pratade om vad vi jobbar med, om körsång, om körer, om provsjungningar och om tecknade barnprogram. En av tjejerna sa att hon även provsjunging för Thomas Circle Singers men inte blivit erbjuden en plats. Jag fick lite dåligt samvete för att jag kommit in och nu dessutom försökte roffa åt mig en plats hos Six Grade Singers. Inte så systerligt av mig. Men whatever. Det är ju bara en kör av många. Eller två då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar