måndag 3 augusti 2015

Ny frontdesk.

Jag kom iväg i rimlig tid från jobbet (chefen hade ju ändå inte tid för mig) så jag passade på att ta en sväng till IKEA för att köpa lite tyg. Det tar rätt lång tid att åka dit kollektiv eftersom de envisas med att ha sina varuhus i obygden. Jag hittade tyvärr ingen rabarbersaft till Johan och de verkar ha slutat med lakrisen som jag gillade så mycket. Istället har de börjat med det där. Ser det bekant ut, måhända?

Vi har också bytt personal i vår frontdesk den här veckan. De flesta av dem som jobbat där innan har varit rätt korkade och misslyckats med saker som att förklara var gästparkeringen ligger, något som ändå hör till deras huvuduppgifter, samtidigt som de varit ganska ointresserade. En kille som har jobbat där har dock varit toppen ända sen vi flyttade in. Smart, glad och trevlig. Så vi var lite oroliga att alla skulle bli dåliga nu, vi har inte så stort förtroende för amerikansk servicepersonal. Var jag så underbetald som de oftast är skulle jag inte heller anstränga mig.

Så idag när jag kom hem skulle jag hämta ett paket i just frontdesken och fick träffa den nya som börjat. Till min stora lättnad är hon både engagerad och trevlig. Dessutom verkar hon veta vad hon håller på med. Det här blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar