fredag 14 augusti 2015

Mer provsjungning!

Jag fick mail från en annan kör som jag visat intresse för om att de hade provsjungingar och platser även för sopraner och altar om än begränsat. De repar inte på samma dag som den andra kören, så jag tackade ja till en provsjunging. Om inte annat får jag vana i att provsjunga. Six Degree Singers heter den. Det betyder inte att man ska gå i sexan för att sjunga med dem. Det är en vuxen kör och de bor i Silver Spring. Från deras foton på hemsidan får jag intrycket av självdistans. Mycket viktigt. Det är den 20 augusti, så jag kanske ska försöka öva lite innan dess. Insåg på senaste provsjungingen att jag var i hemskt dålig form, i och med att inte ha sjunigt på nästan två månader. Ni som inte är sångvana kan jämföra det med annan fysisk träning -- gör man uppehåll i två månader blir man svagare och konditionen försämras. Ni får hålla tummarna (i sömnen).

1 kommentar:

  1. Jag håller inte tummarna. Du kommer att klara det ändå. Men vill du ha en kör till?
    Räcker tiden till för att städa då? 😝
    MammaAnna

    SvaraRadera