söndag 26 juli 2015

Weekend

Så har det varit helg igen. Igår, lördag, tog vi en sväng på "stan" – dvs ner till centrala Silver Spring – för att göra några ärenden. Vi besökte det nybyggda biblioteket som öppnade för ungefär en månad sen, gick på marknaden där vi fick våra blodtryck tagna (de var utmärkta), och köpte glass respektive iskaffe. Som "tack" (läs reklam) för att de fick ta våra blodtryck fick vi påsar med gelékulor som man kyler eller värmer för att kunna kyla eller värma sig själv sen. Just nu är det främst kyla som gäller..

Johan behövde köpa lite nya kortärmade skjortor (eftersom han ska till Hawaii snart – lyxliraren!) så vi gick en sväng på H&M också. Medan Johan kollade på skjortor kollade jag på bijouterier. Och seriöst, jag hittade roligaste örhängena. Först tänkte jag att de var lite småkul men sedan visade jag Johan och tillsammans insåg vi vilken oändligt potential de har!

I går blev det FEZ, imorgon blir det nog YES, och sen ser jag alla nördiga jobbförkortningar framför mig som SNL. Och så klart TLA.

Idag, söndag, var vi en sväng till den lokala bryggeripuben där det var stå-upp-kväll. Det var, hmm, ganska roligt. Vissa var bättre än andra och spegel av amerikansk, vit, normkultur.

Varsågod för jättenärbild på mitt öra.

1 kommentar:

  1. Det låter som en skön helg! Lite shopping piggar upp ibland. Att mina initialer också kunde vara en jobbförkortning hade jag ingen aning om...

    SvaraRadera