tisdag 21 juli 2015

Mellansnack

Det är äckelvarmt här. Både i söndags och igår var det 35 grader och i dag är det "bara" 28, men fuktigt som i en regnskog. Eller ett träsk, för att vara mer korrekt. Äckligt är ett annat ord att beskriva det med. Speciellt när det krävs minst en timme i en bil som vi inte har för att komma till typ baddugligt vatten. Tur att det finns AC. Med andra ord var det inte så mycket aktivitet i helgen.

Idag är min chef tillbaka från sin semester, som har varat sedan sent torsdag kväll för en dryg vecka sedan. Det är lite skillnad får i Sverige, där hela avdelningar stänger ner i flera veckor och det enda som diskuteras från april till augusti är semesterplaner, som sen övergår till vad man gjort på semestern fram till oktober ungefär. Å andra sidan fungerar det här med kvalificerade sommarjobbare mycket bättre när de som vill ha saker gjorda faktiskt befinner sig på kontoret.

Här får ni bild på några fina blommor som jag går förbi på vägen mellan metron och jobbet:


Kolla föresten på den här killen:

Jag har tusen saker som snurrar i huvudet, som vanligt, men inget har egentligen hänt. Så jag tror jag slutar här. Och kolla på klippet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar