torsdag 23 juli 2015

Tankar för dagen

På busshållplatsen nära metron vid jobbet där jag kliver av varje vardag är det ganska ofta en jättelång kö av människor med resväskor. Det går en buss till New York där. Tur att jag tycker bra om mitt jobb, annars skulle jag kanske bli frestad att hoppa på den där bussen istället för att promenera de 10 minuterna till kontoret.

Jag har stickat en kofta (min första!), och en sjal med tardisar, och två yllemössor eftersom den första blev för stor (de sa att det var kallt i San Francisco). Mössan på bilden är den som är för stor. Den andra har ljusgrått band och mörk kulle. Synd att jag tyckte att färgkombon blev snyggare på den som blev för stor.


Mina kollegor tycker att 3-4 (inte pyttesmå) koppar kaffe om dan är mycket, men det är de som har konstiga referensramar och jag som är normal, eller hur? Jag måste ju dessutom kompensera för att jag så sällan dricker kaffe på helgen och när det händer blir det sällan mer än en mugg.

Johan tycker, trots att vi känt varandra i över tio år att det är svårt att greppa hur jag kan vara så otålig och samtidigt så envis, men för mig bottnar det i samma egenskap. Jag gillar inte att vänta (otålig), så därför ligger jag på tills något händer (envis).

Vad tänker ni på idag?

2 kommentarer:

  1. Nä, din kaffekonsumtion är helt normal på många arbetsplatser i Sverige, som jag känner till.
    Envis är på många vis även en positiv egenskap!
    I dag tänker jag på att Småländsk sommar med Svensk folkmusik är fantastisk. Men kyla och regn som tillhör kan jag vara utan.

    SvaraRadera
  2. Snyggt stickat - koftan ser ljuvlig ut!
    Igår kväll var jag på fantastisk konsert i Deje Gamla Kraftstation som nu har blivit en kulturlokal. Forshaga kammarmusikdagar bjöd igår på blandat program. Framför allt är presentatören Camilla Lundberg inspirerande, Anita Wall reciterade och en gitarrduo var lysande! Idag är det fortsatt regngrått väder. Värmebölja hade vi nog bara en-två dagar i sommar.

    SvaraRadera