onsdag 27 maj 2015

Andra dagen

Min access-bricka till jobbet. Den är gul
för jag är varken amerikansk medborgare eller
permanent bosatt här.
Jag har fått en Dell-dator på jobbet, en med docka. En sån som Johan valde när han köpte en dator till sig själv för några år sen. Fast nyare och därmed lite smidigare i formatet. På Johans jobb har han en MacBook Air, en sådan som jag valde när jag fick välja till mig själv. Ödets ironi.

Idag var andra dagen på jobbet och jag har lyckats få det tillägg till Excel och access till de hårddiskar som jag behöver för att kunna göra det jag ska. En av mina kollegor åker bort nästa vecka och jag ska ta över hennes arbetsuppgifter medan hon är borta typ en månad. Så jag ligger i hårdträning hos henne för att lära mig allt jag behöver. Samtidigt som hon ska undervisa mig ska hon givetvis göra sina vanliga uppgifter också, så det är lite körigt. Jag känner mig behövd i alla fall.

Idag har vi fått tårta för en kille fyllde år. Det var gott. På lunchen var det möte med den lokala och obligatoriska toastmaster-klubben. Man får mat. Företaget vill att vi övar upp våra prata-för-folk-förmågor. Det är i alla fall ett trevligt tillfälle att lära känna sina kollegor och även lära sig några nya ord. Tyvärr kommer jag inte längre ihåg det ord jag lärde mig idag. Det betydde typ glad eller lycklig, fast ett krångligt. Kanske började det på a. Det var rätt långt. Så att säga att jag lärde mig det kanske är lite att ta i. Men det finns alla möjligheter till nya lärdomar.

Mina nya kollegor är alla väldigt trevliga, många är i min ålder och de kommer från alla världens hörn. Dessutom jublar min hjärna över att bli sysselsatt igen!


1 kommentar:

  1. Det är i mina ögon lika stort som när du lärde dig att gå. Men även mammor glömmer ju, har jag hört.
    MammaAnna

    SvaraRadera