fredag 4 december 2015

Morgonöverraskning

Vi vaknar med ett ryck. Ett starkt tjutande ljud, vafan? Det är mörkt ute. Brandlarmet. Har gått i hela byggnaden. Vi bor på 18 våningen. Inte läge att chansa, dessutom ät ljudet så öronbedövande att det knappt går att vara kvar inne. Vi drar sömndruckna på oss kläder, halsdukar och mössor, grabbar tag i telefonerna och beger oss mot trapphuset. Visst är hemförsäkringen betald?

Så började min dag kl 05.30. Som tur var var larmet falskt och vi kunde gå in igen efter bara tjugo minuter. Somna om gick det sämre med och nu sitter jag på jobbet och orkar knappt hålla ögonen öppna. Jag hade behövt den där 1,5 h som berövades mig.

Så klart är jag jätteglad att det inte var på riktigt, att inget blev förstört och ingen blev skadad. Men alltså, det ska ju bli skönt att få gå hem igen och gå och lägga sig i kväll om man säger så.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att ni har fått sova ut efter denna tidiga morgonväckning. Har det klarlagts vad som var orsaken till brandlarmet i denna arla timma?

    SvaraRadera