tisdag 15 december 2015

Jultradition och julbrunch men inget julväder

Idag har vi haft julbrunch på jobbet. Vi fick typ matpaj, bagels och fika. Dricka till var apelsinjuice och mousserande vin. Framför allt pajen kändes konstig för mig, men det är tydligen inte helt ovanligt att det serveras vid jul här i USA, eftersom det är enkelt att göra till många.

Sen var det någon slags julklappsbyteslek som heter White Elephant. Jag deltog inte utan stod vid sidan av och lät mig underhållas. Sedan var det prisutdelning till årets "Rising Start" samt två utmärkelser som är namngivna efter medarbetare som varit här länge. Och pris för fulaste "ugly christmas"-sweater.

Jag har med andra ord fått ta del av flera nya amerikanska traditioner idag. Något annat som kännts ovant, också för mina amerikanska vänner är vädret! Vi hade 20 grader och sol i helgen och både igår idag har det varit över 15. Solen skiner men det är lite blåsigt, tänk typ försommar dag i Göteborg. Knasigt. Men i morgon bär det av mot Europa och då hoppas jag på kyla, mörker och rusk! Hoppas ni kan leverera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar