måndag 14 december 2015

Konsert!

Årets julkonsert avklarad! Så här såg det ut i kyrkan där vi hade konserten. Fast det var mycket mer folk där då, men det kunde jag så klart inte ta någon bild på. Kolla in julgranen också, jag tror aldrig jag har sett julgransdekorationer som passar så bra med lokalen!


Allt gick bra, det var många av mina och våra vänner som kom på konserten och det är alltid roligt att se bekanta ansikten i publiken. Flera av Johans (och mina föredetta) körkompisar och min kollega och hennes pojkvän var där. Lauritzens O Magnum Mysterium blev fin, Christmas Cantata var rolig, och det blev inga större fadäser i något av styckena. Lite långt blev det kanske och vi kunde ha skippat en (av tre) allsånger och kanske någon av lull-lull-sångerna (dvs stämmningsfulla julsånger typ stilla natt som är fina men inte så intressanta och relativt lika varandra). Barnkören var duktig och musikerna likaså. Vi hade brass-kvintett, harpa, cello, piano, orgel och timpani med. Johan sa att musikerna (kanske inte harpan och cellon då) var lite i starkaste laget jämfört med kören ibland, men det kunde varit värre.

På det stora hela är jag nöjd och nu pågår förberedelser med städning och packning inför julresan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar