måndag 9 november 2015

Fullspäckad söndag

Ursäkta radiotystnaden på den här kanalen. Livet rullar på.

I går, söndag, hyrde vi en bil och åkte till Great Falls, ett friluftsområde/park på gränsen mellan Maryland och Virginia. Den stora attraktionen är så klart the Great Falls men det är väldigt fint med naturen och floden. Det var runt 13 grader, soligt och skönt. Vi hade packat med oss matsäck med äggmacka, kaffe (te till Johan då) och kakor.


På vägen tillbaka såg vi några som körde forsränning nedför fallen. Läskigt!

Efter promenaden körde vi till IKEA eftersom vi ändå hade bilen hela dagen. Det blev mer galjar, värmeljus och lite mat. Tyvärr hade de inte någon vettig glögg! Vi måste nog sätta vår egen, är det för sent, tror ni?

Sista stoppen blev en till en asiatisk matbutik som har mycket bättre sortiment än vår lokala butik. Johan har inte varit där innan eftersom jag bara åkt tid när jag varit hemmafru. Det tar typ 30 min med bussen och kanske 15 min med bil att åka dit. Men nu har vi något som kallas zipcar, det är lite som en bilpool men drivs av ett företag. Johan har skaffat amerikanskt körkort nu och kan därför vara medlem. Det är inte så mycket billigare än hyrbil men mycket smidigare. Allt ingår nämligen, och hämtning och lämning är mycket närmare. Igår var första gången vi provade och det känns bra!

Väl hemma igen var vi jättetrötta. Ändå, en synnerligen produktiv söndag.

2 kommentarer:

  1. Men titta! Ni hittar fler platser där jag har varit. Hade dock glömt bort att jag varit där, men när jag ser bilden på fallet så känner jag väl igen mig. Jag vill också minnas att det flutit än större mängder vatten där, om man får tro markeringarna som borde finnas på någon stolpe däromkring. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer vatten efter storm och på våren.

      Radera