torsdag 22 oktober 2015

Ny repertoar!

Här är det fortsatt förkylt och full rulle. Dålig kombo. Eller egentligen är det väl inte fullare rulle än vanligt men förkylningen suger musten ur mig. Men kolla vilka fina födelsedagsblommor vi fick av sväronen!


I tisdag masade jag mig i alla fall iväg till kören. Eftersom vi hade konsert i helgen skulle den gamla musiken återlämnas och vi få ut en ny repertoar -- julmusik! Vi fick en röd pärm med traditionella julsånger för carolling det vill säga gig med julmusik. Så kul att få gigga! Måste kolla i kalendern, hoppas jag kan. De fyra vi fått veta hittills är i alla fall innan vi åker till Sverige, så det finns hopp. Jag trivs social sett bra i min nya kör, och jag tror lite giggande kan vara bra för att få sjunga ihop sig lite mer. Om ni bra visste vad allt det där efterkör- och festsjungandet gör för den musikaliska sammahållningen.

Julens repertoar består i alla fall av något gammalt, något nytt, något traditionellt och något mer modernt. För er som är nyfikna hittas hela repertoaren hittar ni som en youtube-playlist här. Irriterande nog sjunger vi också tre stycken som inte finns på youtube!

Det blir i alla fall väldigt vackra O Magnum Mysterium, Pärts Bogoroditse Devo och en Stilla Natt. På det stora hela är jag postiv, och jag kanske kan uttala mig mer nyanserat när jag har sjungit lite mer. I tisdags gick jag hem i pausen, så det blev inte så mycket med det. Men nu: lyssna lyssna lyssna på musiken. Så sätter den sig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar