söndag 31 augusti 2014

Packat och klart

Nu har vi landat på hotellrummet i Landvetter. Jag har kört ett pass i deras gym och nu njuter vi av de två flaskorna öl som blivit över i kylen. Väskorna är packade, och ompackade och väger numera knappa 23 kg var. Jag är grym på att packa och får således packa bådas väskor. Men så går allt ner också. I morgon bitti bär det av. Jag har beställt väckning till 06.00.


Ja, vi fick lite panik i går kväll när vi trodde att allt var packat och klart men sen insåg att vi inte kunde skicka den lilla alkohol vi vill ha med oss i postpaketen utan måste ha det i det inheckade bagaget. För att göra en lång historia kort: vi har packat om nu.

Gulligaste mamma körde oss till hotellet och så skickade hon med oss en liten avskedspresent. Tillräckligt liten för att få plats i packningen, vilket var tur. Men kolla så gullig!


Det känns väldigt vemodigt att säga hejdå till alla. Johan och jag hann med ett sista gig med kören med efterföljande pubhäng i går kväll – jättekul och mysigt som alltid. (Bästa kören, provsjungningar just nu: sök du med via chalmerssangkor.se). Vi kommer sakna er!

2 kommentarer:

  1. Fint med kunskaper i packning :)
    Pricipen är: Så länge det finns grejer kvar på golvet är det plats i väskan/bilen. Eller vad man nu ska packa i.
    Lycka till med resan och allt annat ni har framför er :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man brukar ju säga att "En strumpa till får jag ju ner" och sen kör jag på det tills allt är ipackat. Tack!

      Radera