fredag 4 juli 2014

Snart är det dags!

Om knappt två månader bär det av till USA. Inte för semester – utan för flytt. Precis som när jag bodde i Köpenhamn kommer jag att blogga, både för att själv komma ihåg och för att familj och vänner ska få veta hur vi har det. Jag tänkte mjukstarta redan nu med lite om våra förberedelser.

Vi har kikat på bostad och marknaden är verkligen helt annorlunda: dyrare men mer. Det finns bostäder att flytta in i, om man kan hosta upp. Frågan är väl om man vågar ordna något innan man flyttar dit, skönt att ha det klart ju, eller om vi ska vänta och kika runt när vi är på plats. Då får vi ju bo på hotell någon vecka eller så, men ja, Johans jobb betalar.

En grej jag har funderat på är om de har Amerikansk Hamburgerdressing i USA. Ja, ni vet sån från Kavli eller liknande. Jag gillar den och brukar ha den om vi gör hamburgare eller korv och makaroner hemma. Den heter ju amerikansk och färgerna hintar ju om att den skulle vara från USA, men samtidigt heter den ju knappast "Amerikansk hamburgerdressing" där. Undrar vad jag ska leta efter.

I alla fall så finns det allvarliga planer att ha en utflyttningsfest med USA-tema innan vi sticker. Nån måste hjälpa oss att dricka upp spriten om inte annat (ja, kvar från bröllopet och medflyttat minst en flytt för mycket redan). Ni kommer väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar